18 Mayıs 2008 Pazar

YENİ ERKEK KUAFÖRÜ

Zaman değişti, meslekler gelişti. Arz olunca talep mi oldu, yoksa talepten mi doğdu bu arz?
Önce moda oldu metroseksuellik, sonra trendi yakalamak için bu yola koştu gençlik...

Oğlumun berberine gidince oluştu bu yazım. Berber dedimse, eskidendi o eli usturalı, beyaz gömlekli berberler. Şimdi erkek kuaförü oldu, saç tasarımı oldu ismi.
Altı yaşındaki oğlumun çocuk saçıyla bile bir saat uğraştılar. Özen, süs, uğraşı mesleğin gereği.
Arz edilenden memnun kalınca herkes, sektör ilerledi. Erkek kuaförü dükkanları çoğaldı.
Ancak beylerin bu sunuma cevap vermeleri şaşırttı beni en çok.
Gözlemledim ki; beyler biz hanımların sandığı kadar sıradan değilmiş, sabırsız değilmişler.
Süse vakit harcamak onlar için de önemliymiş meğer.
Bir senedir aynı kuaföre gidiyoruz. Biz de önemsiyoruz tabi modelli kesimi; çocuk da olsa.
Moda , trend biz anneleri de etkiliyor, çocukları adına.
Yalan değil; mahalle berberini pek beğenmedik kesimde. Eski stil, çocuk traşı oldu ama makas izi vardı sanki. Saç tasarımı ismi kadar stilleri de farkı gösteriyordu.
Dükkana girip, modeli tarif edince görevliye, oturduğum yerden oğlumu izlemek için koltuklara geçtim ki; oturamadan irkildim yerimde. Sapsarı yüzüyle bekleyeni görünce...
Flmlerdeki hep irkilme sahnesi yaşattıkları, maskeli kadınları gören erkekler gibi olmuştum.
Ama benim karşımdaki, yüzünde cilt maskesi ile duran bir beydi. Olayı kavrayıp, çaktırmadan yerime oturup, gözlemlemeye başladım etrafımı.
Bir kenarda, elmacık kemikleri üzerine sir ağda yaptırmış birini gördüm . Ve o anda oğlum görüp de, ne olduğunu bana sorarsa diye, cevabımı düşünmeye başlamıştım bile.
Bir tıslama sesiyle çevirdim kafamı. Yüzüne buhar makinasını püskürttüren bey, dışarıdaki güneşe, terleten havaya rağmen çok sabırlıydı. Belki de kendisi bile bilmiyordu, bu kadar sabredebileceğini. Ama istemek başarmanın yarısıydı?

Zaman değişti, trendi yakalamak, sevdiğine güzel görünmek veya kendini iyi hissetmek istiyorsan; başarma yolunda sabrı da kullanırsın, vaktini de, paranı da...

Bakımlı günler dileği ile...

Hiç yorum yok: